VOOR ART-DIRECTORS & MARKETEERS

Voor veel Art Directors en Marketeers had ‘duurzaamheid’ lange tijd een wat zweverig imago dat moeilijk te positioneren viel. Die tijd lijkt voorbij. We leven steeds meer in een tijd dat de consument actie onderneemt en Brand Owners hun punt willen maken op het gebied van klimaatneutraliteit en circulaire voorkeuren. Tel daarbij op dat Print Media weer helemaal terug is. Met name jongeren ervaren gedrukte communicatie als betrouwbaarder en overtuigender. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor Art Directors en Marketeers?

CONGRES 27 MAART 2019

Op woensdag 27 maart 2019 beantwoorden een aantal experts uit diverse vakgebieden deze vraag op het kenniscongres ‘PRINT SUSTAINABILITY 2.0’, tijdens de Sign & Print Expo 2019 in Gorinchem.  Het event waar toekomstige innovaties en trends op het gebied van grafimedia en visuele communicatie gepresenteerd worden. Het kenniscongres is een initiatief van ELS Nederland, dé Sustainability Design Standard voor Print Media.

13:00 UUR BINNENKOMST EN WELKOM

13:30 UUR MARGA HOEK
Duurzame ontwikkelingen bieden kansen voor bedrijven en kapitaal

Auteur van The Trillion Dollar Shift (Axiom Business Book Award Gold Medal Winner 2018). Key Note Spreker.

14:00 UUR ERIK KESSELS
Duurzame merken vragen om onconventionele prikkels

Internationaal Art Director van onder meer de Greenpeace campagne “NIKS”.
Medeoprichter van KesselsKramer.

14:30 UUR TUULI SAUREN
How to incorporate SDG’s into strategy and designs?

International Art Director, Design Thinker and  Strategist. Worked for McCann-Erikson and  JWT. Since 2008 actively involved in climate change and environmental aspects, including Human Rights.

15:00 UUR ERIK TIMMERMANS
Art Director als regisseur verduurzaming Print Media

Voorzitter van Stichting Eco Label Systems (ELS) Print Media, het instrument om de milieu-impact van print media te meten en te duiden.

15:30  UUR HEIN VAN TUIJL
Gezond drukwerk geeft boost aan circulaire economie

Directeur van EPEA Nederland en initiatiefnemer van Healthy Printing. Wat is de milieu-impact van printchemie en waarom Carlsberg heeft gekozen voor Healthy Printing?

16:00  UUR ROB WILDERS
De toekomst van duurzaam gedrukte campagnes

Managing Partner van HPMG, het kennis-en onderzoekscentrum voor media geeft aan wat duurzame Print Media economisch kan betekenen voor de supply chain.